مقالات

انتخاب کلید و پریز متناسب با دکوراسیون خانه

Using the right switch and socket in the kitchen

دکوراسیون داخلی خانه تنها با وجود مبلمان مدرن و گران قیمت شیک و زیبا نمی‌شود، بلکه علاوه بر طراحی قسمت‌های داخلی، توجه به جزئیات نیز در اولویت زیباسازی دکوراسیون و معماری داخلی قرار دارد. دکوراسیون خانه می‌تواند نقش مهمی در کیفیت و روال زندگی ایجاد کند. ما در این مقاله سعی کرده‌ایم که به هماهنگی کلید و پریز با دکوراسیون و زیبایی منزل اشاره کنیم و تاثیر آن بر روی محیط بررسی کنیم.

یک تعریف کلی در مورد کلید و پریز‌ها

کلید و پریز یکی از ابزارهاو تجهیزات الکتریکی محسوب می شوند، که به انواع مختلفی تقسیم می شوند. برحسب نوع و کاربرد، یکی از پرکاربردترین کلیدهای برق، کلیدهای عادی و مکانیکی هستند که برای کنترل برق استفاده می شوند و شما با حرکت آن‌ها رو به بالا و پایین می‌توانید به هدف خود برسید. از جمله کلید‌های دیگر می‌توان به کلیدهای اتوماتیک مانند کلیدهای نوری اشاره کرد، که از انواع دیگر کلیدهای هوشمند و اتوماتیک هستند که با سنسورهای حرارتی و نوری کار می‌کنند.

برای اتصال انواع وسایل برقی به شبکه برق از وسیله ای به نام پریز برق استفاده می شود که دارای انواع فاز(تک فاز و سه فاز ) است که قابلیت اتصال به زمین (ارت) و برخی غیر متصل را دارند.

انتخاب کلید و پریز مناسب
انتخاب کلید و پریز مناسب

طراحی کلید و پریز متناسب با معماری داخلی مدرن

استفاده از کلید و پریزها در گستره بالای محصولات تولیدی محسوب شده است، و از اهمیت بسیار زیادی از جهت  طراحی داخلی، نیز برخوردار است. به طور کلی از نظر مقیاس، جایگزین‌ها و پایه‌های بسیار متفاوت‌تری برای هماهنگی با یکدیگر در دکوراسیون داخلی می بایست انتخاب شوند؛ بطور مثال تولید مدل‌های مشابه خارجی در رنگ‌های مختلف و ایجاد ترکیب‌بندی‌های زیبا در این مورد بسیار کمک کننده خواهد بود.

این حرکت می‌تواند با رنگ‌ها و متریال‌های مختلف و همچنین با بررسی و توجه به سلیقه شخصی و دکوراسیون منزل انتخاب اجرا شود. البته اولین چیزی که در انتخاب کلید و پریز بسیار حائز اهمیت است، بررسی کیفیت مواد به کار رفته در فرآیند ساخت انواع کلید و پریز می باشد، نادیده گرفتن این مورد می‌تواند موجب خسارت و اتلاف هزینه و وقت بسیاری شود.

همچنین بخوانید :  مقایسه کلیدهای لمسی و کلیدهای معمولی
کلید و پریز متناسب با دکوراسیون شما
کلید و پریز متناسب با دکوراسیون شما

انتخاب کلید و پریز متناسب با دکوراسیون خانه

در فضای داخلی خانه، با توجه به اهمیت جزییات در زیبایی، نصب کلیدها و پریزهای زیبا و متناسب با محیط نیز می‌تواند به بهبود کیفیت زندگی و طراحی دکوراسیون داخلی، بسیار کمک کند. شما ممکن است در این مورد سوالاتی داشته باشید و به بررسی برخی نکات احتیاج داشته باشید، ما در ادامه به بررسی این موارد خواهیم پرداخت.

محل قرار گرفتن کلید و پریزها در هر قسمت از منزل یا محیط کار کجاست؟ یا در هر اتاق چند کلید و پریز باید باشد؟ محل قرار گرفتن کلید و پریز ها در اتاق نشیمن یا آشپزخانه و یا سرویس بهداشتی کجاست؟

محل قرارگیری کلید و پریزها در هر قسمتی از خانه و یا محیط کار، متناسب با کاربرد آن متفاوت می‌باشد. به‌عنوان مثال جایی که در آشپزخانه برای استفاده از وسایل برقی استفاده می‌شود، محل قرار گیری کلید و پریزها باید باشد؛ و یا در اتاق خواب یا اتاق نشیمن برای رفع نیاز‌های افراد، مانند محل اتصال شارژ تلفن همراه، محل قرار گرفتن میز کار و  لپ تاپ قرار و یا محل قرار گرفتن تلویزیون و …می تواند محل قرار گرفتن کلید و پریز را مشخص کنند.

از طرفی دیگر ظاهر کلید و پریزها می‌تواند زیبایی دکوراسیون منزل شما را به شدت تحت تاثیر قرار دهد. با کلید و پریز مناسب و لاکچری ( از لحاظ شکل و رنگ و متریال به کار رفته در ساخت ) می‌توانید لوکس بودن محیط زندگی خود را تضمین کنید. 

همچنین بخوانید :  نحوه انتخاب فیوز مناسب برای ساختمان چگونه است؟

یکی از مهم ترین قسمت‌های خانه که تقریبا همه‌ی اعضای خانواده بیشتر وقت خود را در آن می‌گذرانند، اتاق نشیمن است؛ تلویزیون و سایر وسایل الکترونیکی در این فضا مستلزم استفاده از برق و سیم کشی معقول هستند، در غیر این‌صورت فضای نشیمن بسیار شلوغ و حالت بهم‌ریخته پیدا می‌کند.

اگر در محیط خانه از لوستر سقفی و یا آباژورهای پایه و… استفاده می‌کنید، می‌بایست کلید‌ها را در یک مکان مناسب و در دسترس عموم قرار دهید. برای اتصال شارژر لپ تاپ و تبلت، تلفن همراه باید حداقل چند خروجی و پریز وجود داشته باشد.

بهتر است ازقبل از خرید کلید و پریز به نکاتی از جمله طرح های مدرن و متناسب با رنگ دیوار و سایر المان‌ها مانند رنگ پنجره و شیشه‌ها و وسایلی چون مبلمان و .. را در نظر داشته باشید و بعد اقدام به خرید کلید و پریز کنید.

Key and socket design suitable for modern interior architecture
انتخاب کلید و پریز مناسب برای آشپزخانه

استفاده از کلید و پریز مناسب در آشپزخانه

آشپزخانه یکی از مکان‌هایی است که بیشتر از سایر اتاق ها از وسایل برقی استفاده می‌شود، بنابراین پریزهای برق باید به بهترین شکل در این مکان قرار گیرند. تعداد پریزها را متناسب با متراژ آشپزخانه می بایست افزایش دهید. با انتخاب محل مناسب برای قرارگیری کلید و پریزها به حفظ ظاهر و طراحی داخلی آشپزخانه کمک کنید.

محل قرار گیری وسایل برقی از جمله: یخچال، ماشین لباسشویی و چای ساز، دستگاه ماکروفر و همچنین غذاساز باید حتما در نظر داشته باشید و هنگام خرید وسایل برقی باید کلیدهای سوکت آن‌ها را حتما در نظر بگیرید. توصیه می کنیم که در آشپزخانه از رنگ و مدل‌های متناسب با رنگ کابینت و سایر موارد به‌کار ببرید.

نکته:  پریزهای برق باید در مکان هایی قرار بگیرند که از پاشیدن آب به آن‌ها در امان باشند؛ زیرا ممکن است که باعث جرقه و آتش‌سوزی شود؛ به همین دلیل انتخاب مکان مناسب برای قرار دادن کلید پریز در حمام و توالت و همچنین در آشپزخانه بسیار مهم است.

همچنین بخوانید :  پرفروش ترین کلید و پریز در بازار ایران کدام است؟
انتخاب کلید و پریز متناسب با دکوراسیون
انتخاب کلید و پریز متناسب با دکوراسیون

چگونه طرح متناسب با دکوراسیون داخلی را انتخاب کنیم؟

با توجه به اینکه کلید و پریز، از اجزای اصلی و مهم در طراحی و دکوراسیون داخلی خانه محسوب می شود، پس باید مطمئن شوید که کلید و پریز انتخابی با بقیه‌ی وسایل خانه و فضای داخلی مطابقت دارند. در واقع هنگام انتخاب و خرید کلید پریز باید به این نکته توجه داشت که کلید انتخابی با سایر لوازم خانگی سازگار بوده و متناسب با فضای مورد نظر باشد.به عبارت ساده تر، کلید و پریز باید متناسب با دستگیره، پنجره، لوستر و شومینه خانه انتخاب شود.

یکی از نکات دیگر انتخاب پریز کلید متناسب با دکوراسیون، توجه به اصل نورپردازی مکان یا خانه است، برای این منظور به الگوی رنگی خاصی پایبند باشید؛ با توجه به دکوراسیون خود و همچنین با توجه به نوری که در فضای شما وجود دارد باید این موارد را انتخاب کنید.

به‌عنوان مثال، اگر دیوارهای شما کاملا سفید نیستند و سایر فلزات به کار رفته در محیط مشکی هستند، کلیدهای تخت و سفید انتخاب مناسبی برای شما نیستند، زیرا این نوع کلیدها ناهماهنگی در دکوراسیون را به وضوح به نمایش می گذارند.

سخن نهایی

تیم ایران الکتریک، در ارائه‌ی بهترین و جدیدترین خدمات، از جمله خرید انواع کلید و پریزها در خدمت شماست، ما تمام تلاشمان در راستای بدست اوردن رضایت شما مشتریان عزیز خواهد بود. امیدوار هستیم که در این مقاله موضوع انتخاب کلید و پریز متناسب با دکوراسیون خانه”، به خوبی برای شما عزیزان شرح داده باشیم.

 

امتیاز این post