کلید پریز

همه آنچه باید در مورد کلید و پریز برق بدانید

کلید پریز برق

همه آنچه باید در مورد کلید پریز برق بدانید

کلید و پریز برق

کلید و پریز برق

در حین برنامه ریزی برای ساخت و ساز یا بازسازی خانه خود، به طور گسترده بر روی چیدمان خانه مانند طرح های معماری، مبلمان، سیستم های آب و غیره تمرکز می کنیم. با این حال، آماده سازی سیستم برق خانه نیاز به توجه ویژه دارد. این کار باید توسط کارآمدترین متخصصان انجام شود که تمام سیم کشی الکتریکی خانه به طور ایمن انجام می شود.

کلید تک پل ایران
تک پل ایران الکتریک

بعد از انجام سیم کشی و تمام شدن مراحل طراحی و ساخت خانه، نوبت به نصب کلید و پریز برق می رسد.

منظور ما از کلید برق خانه چیست؟ سوئیچ های الکتریکی دستگاه های کنترل کننده ای هستند که برق را برای راه اندازی و قطع جریان برق به تمام وسایل برقی در خانه یا هر منطقه دیگری منتقل می کنند. با این حال، کلیدها پتانسیل تنظیم جریان انرژی را ندارند. آنها طبیعتاً باینری (0 و 1) باقی می مانند. یا اجازه می دهند جریان کامل الکتریسیته جریان داشته باشد یا به طور کلی آن را خاموش می کنند. برای درک بهتر، بیایید انواع مختلف پریزها و کلیدهای برق برای خانه را بررسی کنیم:

کلیدهای تک قطبی: اینها رایج ترین نوع کلیدهایی هستند که در زندگی روزمره استفاده می شوند. همچنین به عنوان سوئیچ های ضامن شناخته می شود، آنها به طور موثر یک دستگاه ثابت را از یک مکان واحد کنترل می کنند.


سوئیچ های دوقطبی: سوئیچ های دوقطبی کم و بیش به یک شکل عمل می کنند، تنها نقطه تفاوت آن ها این است که می توانند دو لامپ مختلف را همزمان بدون نیاز به جعبه جداگانه کنترل کنند. به بیان ساده تر، آنها مانند دو کلید تک قطبی هستند که می توانند با یک جعبه کار کنند.

two gang switch iran


سوئیچ های فشاری زنگ: معمولاً برای اهداف صنعتی، برای بررسی جریان برق یا برای تولید سریع برق مورد نیاز برای زنگ درب استفاده می شود. کلیدهای فشاری زنگ بسیار شبیه کلیدهای تک قطبی هستند. تنها تفاوت این است که آنها اجازه می دهند جریان کوتاه و ناگهانی الکتریسیته در هنگام استفاده ایجاد شود و جریان را در حالت خاموش قطع می کنند.
کلیدهای میانی/دو طرفه: این نوع کلیدهای برق برای خانه ها را می توان به راحتی در سالن ها، اتاق خواب ها، اتاق های نشیمن و غیره نصب کرد.

همچنین بخوانید :  کلید و پریز برلیان کریستال 2024

حالا بیایید به سراغ پریزهای برق برویم. بنابراین، پریز برق چیست و چرا اهمیت دارند؟ پریزها اجازه می دهند جریان برق به تجهیزات و وسایل برقی شما راه یابد. آنها با توجه به کشوری که در آن زندگی می کنید در اشکال و اندازه های متفاوتی هستند.

socket iranelectric

به طور کلی، ما شاهد سوکت های 3 پین، 5 پین و 2 پین در دفاتر و خانه خود هستیم. ظرفیت ولتاژ جنبه دیگری است که بین انواع مختلف سوکت ها تفاوت قائل می شود. از آنجایی که هر پریز به طور متفاوتی تولید می شود و دارای طیف گسترده ای از قابلیت های برق است، یعنی مقدار جریانی که می تواند عبور کند، نیاز به طیف گسترده ای از سوکت ها وجود دارد. به طور کلی، چهار نوع سوکت وجود دارد:

سوکت دو پین: این پریزهای برق دارای دو شیار اتصال بلند با اتصال زیرزمینی هستند.


سوکت سه پین: این نوع سوکت ها برای جلوگیری از شوک الکتریکی و سایر تهدیدات مضر الکتریکی، یک پایه زمین اضافه می کنند.

three gang switch iran


سوکت پنج پین: این یک ترکیب با دقت طراحی شده از یک سوکت سه پین و دو پین است.


سوکت های بین المللی یا جهانی: این طرح های سوکت دارای سوراخ سوزنی هستند که می تواند به طور موثر طیف وسیعی از محصولات مورد استفاده در کشورهای اروپایی و آمریکایی را در خود جای دهد.
پس از اینکه خانه کاملاً مبله شد، می توان پریزها و کلیدهای برق را به راحتی نصب کرد. با این حال، باید در نظر داشت که با افزایش استقبال از خانه‌های هوشمند و ماژولار در جهان، تقاضا برای کلیدها و پریزهای زیبا و شایسته در حال افزایش است. بنابراین، اطمینان حاصل کنید که به خوبی تحقیق می کنید و با ارائه دهندگان خدمات برق مناسب، که تیمی از متخصصان را برای نصب ایمن و روان دارند، همکاری می کنید.

Details
همچنین بخوانید :  قیمت انواع کلید پریز ایران الکتریک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *