اطلاعات عمومی

خطر برق گرفتگی

Risk of electric shock

خطر برق گرفتگی

حفاظت در برابر برق گرفتگی

اقدامات پیشگیرانه در مورد نحوه محافظت از خانه خود در برابر خطرات برق:
وسایل برقی را خشک نگه دارید!
استفاده از برق در زندگی روزمره ما به قدری زیاد است که به راحتی می توان فراموش کرد که تجهیزات الکتریکی در خانه می تواند یک تهدید بزرگ برای ایمنی ما باشد. بنابراین، دانستن چگونگی محافظت از خانه خود در برابر بلایای برق بسیار مهم است.

خطرات اصلی برق در خانه، آتش سوزی و برق گرفتگی است و در صورت عدم رعایت اصول ایمنی می تواند کشنده باشد.

electrocution human

خطر برق گرفتگی

همیشه خطر سوختگی در آتش سوزی ناشی از یک فاجعه الکتریکی وجود دارد، اما خفگی خطر بیشتری را به همراه دارد. بیشتر مرگ و میرها در آتش سوزی خانه ها ناشی از استنشاق دود است.

برق گرفتگی یکی دیگر از خطرات اصلی برق در خانه است که می تواند منجر به موارد زیر شود:

  • مرگ در اثر نارسایی قلبی.
  • آسیب عصبی

درک خطراتی که الکتریسیته می‌تواند ایجاد کند و تشخیص خطرات رایج برق در خانه، کمک زیادی به تضمین ایمنی خانواده و اموال شما خواهد کرد.

بنابراین در اینجا 5 راه ساده و آسان برای جلوگیری از بلایای برق در خانه آورده شده است.

  • وسایل برقی را خشک نگه دارید
  • برق و آب می توانند ترکیبی مرگبار باشند که منجر به برق گرفتگی می شود.

بنابراین همیشه وسایل برقی را دور از آب و رطوبت نگه دارید. همچنین اطمینان حاصل کنید که کلید وسایل برقی در زمان عدم استفاده خاموش است.

اگر تصادفاً در حین استفاده از یک وسیله الکتریکی در آب افتادید، ابتدا باید قبل از اینکه دستگاه را از برق بکشید یا سعی کنید دوباره از آن استفاده کنید، منبع تغذیه را در تابلوی برق خانه خود قطع کنید.

همچنین بخوانید :  انواع پریز و دوشاخه در سراسر جهان

همچنین یک اقدام احتیاطی عالی، بررسی دستگاه توسط تکنسین است برای اطمینان از بی خطر بودن آن پس از خشک شدن است.

electric shocks claim

خطر برق گرفتگی

ازایمن بودن پریزهای برق خود مطمئن شوید
روکش های پریز برق به نوعی باعث کاهش بلایای برق در خانه می شود، به خصوص اگر بچه های خردسال دارید. مراقب باشید که کودکان هنگام استفاده نکردن، کلیدهای برق را روشن نگذارند. این وسایل ایمنی، خطر برق گرفتگی را با جلوگیری از وارد کردن انگشتان یا اشیاء کوچک مانند سنجاق یا گیره‌های کاغذ در پریزها، کاهش می‌دهند.

همیشه پریزها را از نظر شل بودن دوشاخه‌ها که می‌تواند باعث آتش‌سوزی یا شوک شود، بررسی کنید. دوشاخه استاندارد هرگز در پریز محکم میماند و تکان نمیخورد.

لامپ های با وات مناسب را در وسایل روشنایی و لامپ ها قرار دهید.
هنگام خرید لامپ برای وسایل روشنایی یا لامپ های اصلی خود، باید مطمئن شوید که میزان وات، مطابق با ظرفیت سیم کشی خانه باشد. استفاده بیش از حد ازلامپ می تواند سیم کشی را دچار آسیب کند و در نتیجه خطر آتش سوزی را به همراه داشته باشد.

حفاظت در برابر نوسانات الکتریکی

electrocution


خاموش کردن ابزارهای الکتریکی مانند تلویزیون و رایانه در زمانی که از آنها استفاده نمی شود، از آنها در برابر گرمای بیش از حد یا افزایش برق که می تواند باعث آتش سوزی یا آسیب به لوازم الکترونیکی شود محافظت می کند.

همچنین بخوانید :  پلی کربنات چیست

مراقب سیم های برق باشید
سیم های برق می توانند خطرناک باشند اگر:

  • زیر فرش یا موکت عبور کنند
  • از مبلمان عبور کند
  • به دیوار میخ شوند

سیم های برق خود را به طور مرتب بازرسی کنید تا مطمئن شوید که به هیچ وجه ساییده یا آسیب ندیده اند. از سیم های کششی فقط برای مقاصد موقت استفاده کنید. همچنین، شما باید هر از گاهی از شر تمام سیم ها و دوشاخه هایی که فرسوده شده اند، خلاص شوید. همیشه دوشاخه را بکشید نه سیم را. همچنین باید سوئیچ‌ها و پریزها را از نظر عملکرد بررسی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *