مقالات

همه چیز درباره پریزهای بدون کلید

همه چیز درباره پریزهای بدون کلید

پریزهای بدون کلید برای چه مواردی استفاده می‌شوند

انواع پریزها از جمله پریز USB، پریز کلید، پریز بدون کلید و پریز 5 آمپر در بازار وجود دارد. این می‌تواند فرآیند خرید را دشوارتر از آنچه که باید باشد.

پریزهای کلید دار رایج ترین نوع پریزهای مورد استفاده در تنظیمات خانگی هستند. پریزهای کلید دار آنهایی هستند که کلیدهایی دارند که باید روشن شوند تا منبع برق به دستگاه شما برسد.

پریز‌های بدون کلید چیست؟

پریزهای بدون کلید را نمی‌توان روشن یا خاموش کرد و مانند پریزهای معمولی استفاده نمی‌شود. آنها به منبع سیگنال متصل می‌شوند و گاهی اوقات به مدار روشنایی متصل می‌شوند تا بتوان آنها را با کلیدهای چراغ در اتاق روشن و خاموش کرد.

پریزهای بدون کلید برای چه مواردی استفاده می‌شوند؟

سوکت‌های بدون سوئیچ معمولاً برای برق رسانی به وسایل برقی استفاده می‌شود که به طور مداوم در حال استفاده هستند مانند یخچال و فریزر. معمولاً برای وسایلی که به راحتی در دسترس نیستند مانند یخچال/فریزر استفاده می‌شود. سپس آنها با واحد اتصال ذوب شده ایزوله می‌شوند که آن یک پریز را ایزوله می‌کند.

آنها همچنین می‌توانند برای لامپ‌های طبقه‌ای استفاده شوند که ممکن است بخواهید آنها را به همان مدار روشنایی وصل کنید، بنابراین وقتی چراغ‌های خود را در پایان روز خاموش می‌کنید، لامپ نیز با آنها خاموش می‌شود. اگرچه، پریزهای 5 آمپر و 13 آمپر بیشتر برای این مورد استفاده می‌شوند.

آیا پریزهای بدون کلید غیرقانونی هستند؟ و آیا پریزهای بدون کلید ایمن هستند؟

پریزهای بدون کلید غیرقانونی نیستند، اما به دلایل مختلف معمولاً در خانه‌ها استفاده نمی‌شوند. از آنجایی که پریز همیشه “روشن” است، اگر به هر دلیلی نیاز به جدا شدن سریع باشد، می‌تواند باعث نگرانی‌های ایمنی شود.

همچنین بخوانید :  معرفی انواع کلید و پریز اهرمی ایران الکتریک

دلیل اصلی اینکه ما کلید داریم این است که برق را به یک مدار جدا کنیم. در صورتی که قرار بود اتفاقی بیفتد و نیاز به قطع برق باشد، می‌توانید به راحتی با خاموش کردن آن، برق را از منبع قطع کنید. هنگامی که هیچ چیز وصل نیست، کلید برق را از پریز خارج می‌کند که این امر آن را ایمن‌تر از یک پریز بدون سوئیچ می‌کند که ممکن است قطع شدن آن بسیار طول بکشد. با این حال، معمولاً آنها همچنین با یک واحد اتصال فیوز شده ایزوله می‌شوند که آن سوکت سوئیچ را ایزوله می‌کند.

اگر بچه‌های کوچکی در خانه دارید که درهنگام بازی گاها اشیا مختلفی را درون پریز برق می کنند. با خطر مواجه می‌شوند، زیرا این یک سوکت برقی است. با این حال، اگر آنها قادر به روشن کردن سوئیچ باشند، این ممکن است با یک پریز کلید شده اتفاق بیفتد. بنابراین، در صورت امکان، پوشش پریزها باید همیشه در هنگام عدم استفاده برای محافظت از کودکان در پریزها قرار داده شوند.

سخن پایانی

ایران الکتریک یکی از برند‌های معتبر در بازار کلید و پریز میباشد و با چندین سال سابقه تولید و فروش کلید پریز درجه یک در بازار کلید و پریز و فروش کلید و پریز‌های برند و طراحی‌های مدرن و همچنین کلید پریزهایی باکیفیت بالا و قیمتی مناسب برای مشتریان خود فراهم کند از این سو با بوجود امدن بستر اینترنت خرید اینترنتی خود را راه اندازی نموده تا شما عزیزان از سر تا سر ایران توانایی خرید کلید پریز‌های با کیفیت از ایران الکتریک را داشته باشید.

همچنین بخوانید :  نحوه ساخت و عملکرد کلید و پریز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *