مقالات

6 کلید نور زیبا برای جلوه دادن فضای داخلی شما

کلید و پریز زیبا

کلید نور یکی از مهم‌ترین مواردی است که در زمان خرید اکسسوری‌های مربوط به نور پردازی مورد توجه قرار می‌گیرد، در واقع امروزه کلید‌های نور از حالت ساده و یک نواخت خود خارج شده و به صورت هوشمند مورد استفاده قرار می‌گیرند.

پیش تر‌ها انواع کلید و پریز با فرم ساده و توکار در دسترس افراد بودند و حالت تک کاربردی داشتند، به بیان دیگر صرفاً با هدف خاموش و روشن کردن لامپ‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفتند.

 امروزه انواع کلید‌های جذاب و زیبا وارد بازار شده و فرم خیلی خاص به فضای داخلی شما می‌دهند. در انتخاب کلید نور نکات بسیار مهمی تأثیر‌گذار هستند که توجه به آن‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است و در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت، برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

انتخاب کلید نور بر اساس دکوراسیون

کلید و پریز یکی از مهم‌ترین مواردی هستند که تأثیر زیادی در زیبایی دیوار‌ها دارند، ممکن است تصور کنید که ظاهر این قطعات چرا باید در نمای بزرگ دیوار تأثیر‌گذار باشد؟ د پاسخ به این سؤال می‌تواند مححل قرار‌گیری کلید را عنوان کرد. همانطور که می‌دهنید محل قرار گرفتن انواع کلید نور درست به موازات دست انسان است یعنی افرادی که قد معمولای دارند به سادگی می‌توانند به موازات دست خود کلید برق را روشن و خاموش کنند.

محل مورد نظر جایگاه نصب هیچ اکسسوری برای مخفی کردن کلید نیست و شما نمی‌توانید ظاهر و فرم ناپسند آن را با هیچ تابلو یا ترفند دیگر مخفی کنید از این رو توجه به فرم ظاهری کلید نور در زمان خرید از اهمیت زیادی برخوردار است، به همین دلیل توجه به ظاهر کلید نور از اهمیت زیادی برخوردار است و معمولاً به ۶ نوع طراحی و تولید می‌شوند که شامل موارد زیر هستند:

1.      کلید اهرمی

کلید اهرمی

 

اولین مدل کلید نور که به بازار عرضه شد و به دلیل داشتن فرم متفاوت و جذاب همچنان محبوبیت زیادی دارد. کلید اهرمی از کلید نور جز کلاسیک‌ترین مدل‌ها است و معمولاً در سبک دکوراسیون و طراحی داخلی کلاسیک مورد استفاده قرار می‌گیرد. در طراحی این کلید نور از یک اهرم کوچک برای روشن و خاموش شدن لامپ استفاده می‌شود و رنگ آن‌ها با توجه به طراحی داخلی قابل تغیر است.

همچنین بخوانید :  کلید و پریز ایران الکتریک مدل ارس طلایی

2.      کلید کلاسیک

 

کلید کلاسیک

 

متدواول‌ترین کلید نور‌هایی که از سال‌های گذشته تا به امروز اولین انتخاب ساختمان ساز‌ها بوده و دلیل آن نیز سادگی و قیمت مناسب این تجهیزات است. کلید نور کلاسیک همین کلید پریز‌هایی است که همه در طول روز در مکان‌های مختلف می‌بینیم، در واقع این مدل نیز عملکرد کاملاً مشابهی به کلید برق اهرمی دارد تنها با این تفاوت که یک صفحه نازک اهرم را پوشش داده است.

3.      کلید و پریز روکار و توکار

کلید و پریز توکار و روکار

 

این مدل از انواع کلید برق شامل همه مدل‌های کلید و بریز می‌شوند تنها تفاوت آن‌ها چگونگی نصب بر روی دیوار است. مدل‌های رو کار دارای پوشش محکم هستند که دور تا دور کلید و تجهیزات برقی آن را گرفته تا از برق گرفتگی در زمان استفاده جلوگیری کند. پوشش این کلید‌ها کاملاً محکم و از جنس پلاستیک فشرده است و در رنگ‌های متفاوت به بازار عرضه می‌شود.

نمونه دیگر از کلید پریز‌ها که به توکار شهرت دارند، همین کلید نور‌های متفاوتی است که تنها پوشش رویه را دارند و ما بقی تجهیزات برقی در داخل دیوار قرار می‌گیرند. این مدل از کلید پریز‌ها در مدل‌های متفاوت و با رنگبندی متنوع به بازار عرضه می‌شوند. از مشخصه‌های اصلی کلید برق توکار، همسطح بودن با دیوار است، در واقع بر عکس نمونه‌های رو کار که جسم اظافه‌ای روی دیوار قرار دارد و می‌تواند نمای دیوار را تحت تأثیر قرار دهد، مدل‌های رو کار کاملاً مسطح هستند.

4.      کلید دیمر

کلید دیمر

 

همچنین بخوانید :  دیمر چیست؟ انواع دیمر، ویژگی ها و کاربردهای دیمر

نمونه‌ی متفاوت از هر آنچه که تا به حال دیده‌اید، کلید دیمر با داشتن قابلیت متفاوت و منحصر به فرد یک محصول جدید و کاربردی است که می‌تواند میزان مصرف انرژی را نیز کنترل نماید. در واقع قابلیت اصلی این کلید برق امکان تنظیم نور در درجه روشنایی متفاوت است و می‌توانید در طول شبانه روز میزان نور مختلف را امتحان کنید. طراحی ظاهری کلید برق دیمر شباهت کمی به مدل اهرمی دارد با این تفاوت که به جای بالا و پایین شدن اهرم برای خاموش روشن لامپ، باید آن را بپیچانید.

به بیان دیگر این کلید برق از صفر که خاموشی مطلق تا صد که نهایت روشنایی است را برای شما به ارمغان می‌آورد. نحوه عملکرد این کلید برق به گونه‌ای است که شما می‌توانید میزان روشنایی لامپ را با پیچاندن اهرمی که تعبیه شده کم یا زیاد کنید، به این ترتیب قابلیت کم نور شدن لامپ در ساعات پایانی شب برای افراد فراهم می‌شود و از روشن ماندن لامپ‌های پر مصرف در طول شب تا صبح جلوگیری می‌شود.

5.      کلید و پریز تایمر دار

 

کلید و پریز تایمردار

 

در مرحله بعدی کلید نور تایمر دار وارد بازار شد که به افراد قابلیت تنظیم مدت زمان روشنایی را می‌دهد، این قابلیت شرایطی را فراهم می‌کند که شما بتوانید تنها در مدت زمانی که نیاز دارید لامپ روشن بماند و پس از آن به طور خودکار خواموش شود. این قابلیت از مصرف برق در روشنایی روز جلوگیری می‌کند و تا حد زیادی هزینه‌های برق را کاهش می‌دهد.

گفتنی است که در کنار کلید نور، پریز‌های تایمر دار نیز موجود هستند که به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید جریان برق را در یک ساعتی قطع کنید، این پریز‌ها انتخاب‌ایده‌آل برای افرادی هستند که همیشه فراموش می‌کنند وسایل برقی را از پرز بکشند و گاهی این اتفاق نیز موجب آتش سوزی می‌شود.

6.      کلید لمسی

 

کلید و پریز لمسی
همچنین بخوانید :  فیوز یا کلید مینیاتوری

 

جدید‌ترین مدل‌های کلید نور که به بازار عرضه شدند و تحولی جذاب در این صنعت ایجتد نمودند، کلید نور لمسی است که با داشتن قابلیت‌های جذاب و خاص توجه افراد زیادی را به خود جلب نموده‌اند، در واقع این کلید‌های صفحات کاملاً صاف و بدون طراحی هستند که برای خاموش و روشن شدن لامپ به لمس پوست نیاز دارند. کلید نور لمسی انتخاب‌ایده‌آل برای دکوراسیون مدرن هستند و به دلیل داشتن طراحی توکار در زمان نصب یک صفحه کاملاً صاف و همسان با دیووار را ایجاد می‌کنند.

نکات مهم در زمان خرید کلید نور

در زمان خرید و انتخاب انواع کلید نور توجه به برخی نکات بسیار حائز اهمیت است چرا که می‌تواند تأثیر زیادی در دکوراسیون داخلی، هزینه‌های خرابی و در نهایت میزان مصرف انرژی داشته باشد. برای انتخاب کلید برق حتماً و حتماً دکوراسیون محیط را در نظر بگیرید و اینکه قصد دارید از چه سبک چیدمان با چه تناژ رنگی استفاده کنید

گام بعدی به نیاز خود را نظر بگیرید، برخی افراد بدون توجه به فرم دیوار یا محلی که قصد نصب کلید برق را دارند، محصولات کاملاً متفاوت را خریداری می‌کنند این در حالی است که توجه به محیط و سلیقه افراد از اهمیت زیادی برخوردار است. محیط آشپزخانه به دلیل تجمع وسایل و شلوغی زیاد به کلید برق‌های صاف و بدون برجستگی نیاز دارد از این رو انتخاب مدل توکار بسیار‌ایده‌آل است. برای اتاق‌های خواب نیز نظر افراد مهم است و در قسمت سالن پذیرایی و اتاق نشیمن لازم است که دکوراسیون و سبک چیدمان را بررسی نمایید.

نتیجه‌گیری

با توجه به موارد عنوان شده، کلید نور یکی از مهم‌ترین تجهیزاتی است که در این کوچک بودن می‌تواند تأثیرات زیادی در دکوراسیون داخلی داشته باشد از این رو لازم است در زمان انتخاب حتماً به مدل آن توجه داشته باشید. وجود مدل‌های مختلف از این تجهیزات در ایران الکتریک دست شما را برای انتخاب باز می‌گذارد و می‌توانید مدل و رنگ را به سلیقه خود تغیر دهید.

امتیاز این post