دسته‌بندی نشده

چطور یک کلید و پریز مناسب برای آشپزخانه انتخاب کنم؟

کلید و پریز آشپزخانه

آشپزخانه یکی از مهم ترین قسمت هایی است که اکثر خانم ها وقت زیادی را در این قسمت می گذرانند. مطمئنا تامین امنیت این قسمت از منزل بسیار مهم است؛ زیرا با اتفاقاتی که در این بخش از خانه رخ می دهد، احتمال آسیب دیدگی افراد افزایش می یابد. بسیار از آتش سوزی های منزل در آشپزخانه شکل می گیرد و علت های متفاوتی دارد. یکی از علل اصلی روی دادن اتفاقات نابهنجار در آشپزخانه، انتخاب کلید و پریز نامناسب می باشد. به این ترتیب امکان جرقه و یا آتش سوزی به وجود می آید و ممکن است جان یک خانواده به خطر بیفتد. در این مطلب قصد داریم که شما را در انتخاب و خرید کلید و پریز مناسب و امن با توجه به در نظر گرفتن دکوراسیون منزل، کمک کنیم پس با ما همراه باشید.

ترفندهای انتخاب کلید پریز مناسب

در صورتی که قصد تعویض کلید و پریز را ندارید، مدل های ساده پلاستیکی سفید می تواند راهی عالی برای تکمیل آشپزخانه یا زیباتر کردن فضا باشد. این ترفند درحالی است که مطمئن شوید که رنگ و مدل انتخاب شده با منزل شما همخوانی داشته باشد. اما در اغلب موارد انتخاب کلید پریز ساده سفید، برای تمامی مکان ها مناسب است. تغییر کلید پریزهای ساده در آشپزخانه می ‌تواند فضا را متحول کند و ظاهر جذاب تری را به آشپزخانه بدهد. اما برای این کار باید چه نکاتی را مدنظر قرار دهیم؟

نصب کلید پریز در آشپزخانه

پیش از آن که بخواهید کلید پریز را نصب کنید، باید محل قرار گیری آن ها را مشخص کنید. این در صورتی است که شما می خواهید خانه را از ابتدا بسازید و باید بدانید که محل قرارگیری تک تک اجزا کجاست و در نهایت قرار است وسایل در کجا قرار بگیرند.

همچنین بخوانید :  تفاوت کلید تک پل و دو پل

اصول نصب کلید پریز در آشپزخانه

آشپزخانه‌ ها شامل چندین وسیله الکتریکی (بار سنگین) مانند یخچال، اجاق ‌های برقی، مایکروویو، ماشین‌ های ظرفشویی، ماشین ‌های لباسشویی و بسیاری وسایل برقی دیگر هستند. ممکن است لازم باشد چندین پریز جداگانه نصب کنید. هر یک از این خروجی های جریان بالا را می توان توسط یک قطع کننده مدار مینیاتوری جداگانه کنترل کرد. در ابتدا مطمئن شوید که کلید و پریز آشپزخانه را به خوبی از سینک و لوله های آب دور نگه داشته باشید. در آشپزخانه به مخلوط کن، همزن، کتری برقی و سایر وسایل آشپزی برقی روی میز یا سطح کابینت نیز نیاز خواهید داشت.

نصب کلید پریز آشپزخانه

بنابراین، باید پریزهایی را در نقاطی با فاصله مناسب روی دیوار در ارتفاع استاندارد از سطح میز یا کابینت طراحی نمایید. این پریزها همچنین می توانند همراه با نورهای شب با شدت کم را در نزدیکی پایین درب های کابینت، برای زمانی که کسی در اواخر شب وارد آشپزخانه می شود، نصب کرد. طراحی مکان پریز برق آشپزخانه نیاز به آینده نگری دارد. از ساکنان و پیمانکاران انتظار می رود که توصیه های رایج ذکر شده در اینجا را بیاموزند تا کار را آسان تر کنند. اما همیشه الزامات خاصی بر اساس سلیقه مالک وجود خواهد داشت، بنابراین باید به گزینه های سفارشی مانند کلید پریز مدولار و یا سایر مدل های جدید کلید و پریزها نیز توجه کرد.

پریزهای موردنیاز در آشپزخانه و محل نصب آنها

  • پریز لباسشویی: قسمت پشتی محل قرارگیری لباسشویی
  • پریز ظرفشویی: در قسمت پشت محل قرار گیری ظرفشویی
  • پریز اجاق گاز: در زیر صفحه ی گاز رومیزی
  • پریز یخچال: در پشت محل قرارگیری یخچال فریزر
  • پریز فریزر: در پشت محل قرارگیری  فریزر و در اتفاعی که به راحتی بتوان به آن دسترسی داشت
  • پریز پکیج: با درنظر گرفتن فاصله مناسب از مسیر لوله ها و در زیر پکیج قرار می ‌گیرد
  • پریز هود: معمولا در قسمت بالایی کابینت جانمایی می شود
  • پریز لوازم رومیزی آشپزخانه: مانند تستر، چرخ گوشت و … پریز توکار کابینت با پورت USB گزینه مناسبی می باشد
همچنین بخوانید :  راهنمای خرید کلید خارجی

انواع کلید پریز مناسب آشپزخانه

  • کلید پریز اهرمی: یکی از قدیمی ترین و کلاسیک ترین مدل، کلید اهرمی است که دارای یک اهرم جهت خاموش و یا روشن کردن لامپ می باشد. کلید پریز اهرمی در طراحی های کلاسیک آشپزخانه به کارگرفته می شود و اگر سبک دکوراسیون منزل شما قدیمی است، کلید پریز اهرمی گزینه مناسی می باشد.
  • کلید پریز کلاسیک: کلید پریز کلاسیک از رایج ترین مدل ها می باشد و کلید اهرمی آن سبکی کلاسیک دارد که نسبت به مدل اهرمی قبلی، جدیدتر به نظر می رسد. از این مدل نیز می توانید در دکوراسیون کلاسیک و قدیمی استفاده کنید.
  • کلید پریز روکار: اگر نصب ساده کلید پریز برایتان اهمیت دارد، توصیه می کنم که از مدل های روکار استفاده کنید. این مدل نسبت به سایر مدل ها نصب آسان تری دارد و می توانید به راحتی و با کمک چند رولپلاک، آن را متصل کنید. کلید پریز روکار زیبایی خاصی ندارد و اگر به دنبال زیبایی هستید، پیشنهاد می کنم به سراغ مدل های دیگر بروید.
  • کلید پریز توکار: اگر از ظاهر کلید پریز روکار خوشتان نمی آید، می توانید مدل های دیگر که توکار هستند را انتخاب نمایید. این مدل به نحوی است که می توانید آن را در دیوار نصب کنید به شکلی که هم سطح با دیوار باشد. همچنین می توانید این اتصالات را در زیر کانتر پنهان کنید تا در ظاهر مشخص نباشد و هم سطح متریال به کار رفته در کانتر آشپزخانه باشد. نوع دیگر کلید پریز توکار درون کشوهای آشپزخانه نصب می شود که کاملا دور از چشم باقی می ماند.
همچنین بخوانید :  انواع پیچ‌گوشتی کدامند؟

کلید پریز توکار
  • کلید پریز تایمر دار: این مدل از کلید پریز برای صرفه جویی در برق گزینه مناسبی به حساب می آید. این مدل با آپشن تایمر امکان تنظیم کردن تایم خاموش شدن لامپ ها را قراهم می کند. کلید پریز تایمر دار بیشتر برای افرادی مناسب است که زمان خاموش کردن لامپ ها را فراموش می کنند و یا یادشان می رود که وسایل برقی را از پریز جدا کنند.
  • کلید دیمر: این نوع از کلید به شما امکان می دهد تا نور آشپزخانه را به میزان دلخواه تنظیم کنید و در کاهش مصرف برق، کمک نمایید. از این رو اگر زیبایی در کنار صرفه جویی برای شما اهمیت دارد، می توانید از این مدل کمک بگیرید. اصولا خانه های مدرن تر، از کلید دیمر استفاده می کنند.
  • کلید لمسی: همانطور که از نام این مدل مشخص است، طراحی آن به شکلی است که برای خاموش و یا روشن کردن لامپ ها از یک صفحه لمسی ساده استفاده می شود. از این رو انواع کلید لمسی برای خانه های مدرن و مینیمال توصیه می شود.

نتیجه گیری

برای انتخاب و خرید کلید پریز مناسب، باید دقت کنید که در ابتدا دکوراسیون منزل شما به صورت است و سپس با توجه به درنظر گرفتن آن می توانید مدل مدنظرتان را انتخاب نمایید. ایران الکتریک یک تولید کننده کلید و پریز برق در ایران است که می تواند به شما در این انتخاب کمک کند. در صورتی که قصد خرید انواع کلید پریز را دارید، به سایت ایران الکتریک مراجعه کنید.