مقالات

کلید و پریز کلاسیک و کلید و پریز مدرن چه تفاوت هایی با هم دارند؟

تفاوت کلید پریز مدرن و کلاسیک

امروزه طراحی دکوراسیون به یک موضوع جنجالی برای هر خانه تبدیل شده است که هر کس با توجه به سلیقه‌ای که دارد، می‌تواند منزل خودش را دیزاین کند. یکی از نکته‌های بسیار کاربردی و با اهمیت در طراحی دکوراسیون خانه و یا محل کار، استفاده از کلید و پریز مناسب می‌باشد؛ اگر از بازار فروش این محصول خبر داشته باشید، می‌دانید که کلید و پریزها انواع متفاوتی دارند و شما با درنظر گرفتن یکسری از مسائل می‌توانید مناسب ترین و بهترین را تهیه کنید. آنها به دو دسته اساسی کلید پریزکلاسیک و کلید پریز مدرن تقسیم می‌شوند که در این مقاله به بررسی این تفاوت‌ها خواهیم پرداخت.

کلید و پریز کلاسیک، مناسب خانه‌های سبک قدیم و کلاسیک

اگر شما هم به طرح‌های قدیمی و کلاسیک علاقه دارید و می‌خواهید منزل خود را به این صورت دیزاین کنید، مطمئنا هنگام خرید کلید و پریز باید توجه داشته باشید که مدل کلید و پریز کلاسیک بهترین گزینه برای منزل شما محسوب می‌شود. این کلید و پریزها از سبک دکوراسیون چند دهه گذشته ایران و جهان گرفته شده است و به معنای کلی، دکوراسیون کلاسیک به معنای دیزاین لوکس در چند دهه گذشته می‌باشد. کلید و پریز کلاسیک بسیار ساده هستند و هنوز هم گزینه مناسب برای محل کار و یا منزل می‌باشند. در طراحی بدنه و شاسی این نوع کلید و پریزها شما می‌توانید تفاوت‌های زیادی را نسبت به سایر مدل‌ها مشاهده کنید؛ با این حال استفاده از آن هنوز هم بسیار رایج است.

کلید و پریز کلاسیک

مزایای استفاده از کلید و پریز کلاسیک

دقت کنید که اگر شما منزل‌تان را به سبک کلاسیک دکور کرده‌اید، عدم استفاده از کلید پریز کلاسیک ،که برخی از آنها جزو کلید و پریز لاکچری به حساب می آیند، می‌تواند این هارمونی را کاملا ازبین ببرد. در حالی که شما می‌توانید از این سبک محصول کمک بگیرید تا منزل شما جلوه‌ای زیبا و جذاب داشته باشد. از دیگر مزایای استفاده از این محصول می‌توان به زیبایی خاص و گاها لاکچری و کاربرد ساده آن اشاره کرد.

همچنین بخوانید :  درباره پریز ارت دار و کاربرد‌های آن

کلید و پریز مدرن، مخصوص خانه‌های لوکس و مدرن

یکی از مهم‌ترین مسائلی که در دکوراسیون منزل از اهمیت زیادی برخوردار است، درنظر گرفتن فضا با توجه به وسایل و بودجه مدنظر می‌باشد؛ به طور مثال شما برای دیزاین یک خانه 70 متری نمی‌توانید از یک دکوراسیون سنگین و حجیم استفاده کنید. از طرف دیگر دکوراسیون سنتی و به اصطلاح حجیم هزینه زیادی را نیاز دارد و وقتی این دو موضوع را کنار هم قرار می‌دهیم، کم کم به سمت مدرنیته می‌رویم. در دکوراسیون مدرن سعی می‌شود تا با درنظر گرفتن فضای کوچک، درست از آن استفاده شود و به همین دلیل کلید و پریز مدرن را طراحی شدند.

کلید پریز مدرن

مزایای استفاده از کلید پریز مدرن

در طراحی کلید پریز مدرن سعی شده تا مینیمالیسم در نظر گرفته شود و هزینه‌ها کاهش پیدا کند. از این رو ما توقع داریم که در فضای نسبتا کوچک، بیشترین بازدهی را داشته باشد. به طور کلی از اصلی‌ترین مزایایی که کلید و پریز مدرن نسبت به مدل کلاسیک دارند، کاربرد بیشتر آن‌ها در یک فضای کوچک است؛ درحالی که در مدل کلید و پریز کلاسیک این موضوع کاملا نادیده گرفته می‌شود.

مقایسه انواع کلیدهای ساده و مدرن

کلیدها (همان‌طور که در بالا هم اشاره کوتاهی داشتیم)، به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند؛ مورد اول که کلید برق ساده نام دارند و به آن‌ها کلیدهای مکانیکی و فیزیکی نیز می‌گویند، برای استفاده از این کلید باید اهرم را به سمت بالا و پایین بکشیم و یا آن‌ها را فشار دهیم. این در حالی است که کلید برق مدرن در انواع مختلفی طراحی و تولید می‌شوند که کاربردهای مختص خوشان را دارند. به طور مثال کاربرد کلید و پریز هوشمند به این صورت است که، شما تنها با یک لمس و یا با استفاده از تلفن همراه قادرید تا لامپ و یا نور منزل را کم و زیاد کنید. همچنین در طراحی ساده آن امکان دارد تا به جای یک اهرم، از یک پیچشی استفاده شود تا با چرخاندن آن، نور کم و یا زیاد شود.

همچنین بخوانید :  راهنمای خرید کلید و پریز رنگی، آنچه دکوراسیون خانه شما را متحول می کند!

انواع کلید برق و کاربرد آن

کلید و پریز سوئیچی: یکی از قدیمی‌ترین مدل‌های کلید می‌باشد که مطمئنا همه شما آن را در خانه‌های قدیمی یا دیده‌اید و یا در حال حاضر آن را در خانه خود دارید که به دو دسته تک پل و دو پل تقسیم می‌شود. این کلیدها تنها یک دسته برای روشن و یا خاموش شدن جریان برق دارند که توسط همین کلیده کنترل می‌شود.

صلیبی: اگر چند مصرف کننده وجود داشته باشد، عموما از این کلید استفاده می‌شود، مانند برق و روشنایی راهروی یک آپارتمان که افراد زیاد از آن استفاده می‌کنند.

جیوه‌ای: این دست از کلیدها در مدارهای فرعی کم بار مثل مدارهای سوئیچینگ دیگ‌های بخار و یا مدارهای اتاق عمل کاربردی است.

کلید لمسی: این مدل از کلیدها مجهز به سنسور گرما هستند و به این ترتیب به کوچک‌ترین لمس انسان پاسخ می‌دهد. به این ترتیب شما می‌توانید از این کلید در خانه‌های مجلل و لوکس استفاده کنید تا تنها با یک لمس، نور کم و زیاد شود.

حسگر حرکتی: این حسگرها به نحوی هستند که زمان ورود یک شخص روشن شده و هنگام خروج خاموش می‌شوند. طبیعتا این یکی از شگردهای فناوری جدید است تا در مصرف برق و انرژی صرفه جویی شود و برای افراد فراموش کار هم بسیار مناسب است.

تفاوت کلید پریز کلاسیک با مدرن

تفاوت‌های اصلی کلید پریز مدرن و کلاسیک

عصر تکنولوژی و مدرنیته باعث شده است تا ابزارها برای آسایش انسان به خدمت دربیایند و کلید پریز مدرن نیز از این قضیه مستثنی نمی‌باشد. کلید و پریز کلاسیک عمدتا داخل دیوار طبق نقشه برق کشی خانه نصب می‌شود و در قسمت پشتی آن سیم و کابل‌های زیادی قرار می‌گیرد.

همچنین بخوانید :  نحوه ساخت و عملکرد کلید و پریز

این در حالی است که سیستم‌های مدرن از ابزارهای ساده‌ای برای قطع و وصل کردن جریان برق استفاده می‌کنند. به طور مثال کلید و پریز هوشمند قادرند تا با تشخیص ورود اشخاص لامپ را روش و به محض خروج او جریان را قطع کنند. همچنین کلید و پریز مدرن قابلیت دارند تا از راه دور نیز کنترل شوند؛ مثلا در ساعات خاصی تمامی لامپ‌ها خاموش و یا در مواقعی تنظیم شده، پریز پلوپز جریان برق را متصل می‌کند و غذای شما در زمان دلخواه آماده می‌گردد.

توجه کنید که مدرن بودن کلید و پریزهای منزل به صرفه جویی در مصرف انرژی و برق نیز کمک زیادی می‌کند.

نتیجه گیری

تفاوت کلید و پریز کلاسیک با مدرن در نحوه استفاده از آن‌ها می‌باشد که باید با توجه به دکوراسیون منزل و همچنین نیازهای شما انتخاب شود. در صورتی که قصد خرید کلید و پریز را دارید، به فروشگاه اینترنتی ایران الکتریک مراجعه نمایید.

امتیاز این post